Tuesday 10 May 2011

Aku tak nak ikut sebarang program MENTERNAK LEMAK macam CIK EPAL lagi.

Mesti tak percaya kan aku pernah diet?

Ya, aku diet masa musim panas 2009.

ni mase 2010. maintain kurus lagi masa tu

Tips diet :

1. Aku tak makan nasi. Tiap hari aku makan waffito chicken floss.

2. Aku banyak makan rojak buah (mostly jambu and honey dew) dan roti gardenia breakthru fibremeal.

3. Setiap hari joging 3 km paling minima. 
    * padahal pergi kerja dan balik kerja jalan kaki je.

4. Banyak minum air kosong. yelah kerja dalam aircond. cepat dahaga doh.

Memang aku akui, diet memang begitu 'shit'. Tapi, kalau kita ada tujuan dan nekad yang kuat apa saja boleh jadi, kan?

Hilang 20kg dalam 2 bulan adalah rekod peribadi yang masih diingati.
masa kerja kat customer service dulu.

thanks kawan-kawan support saya nak diet. 
wink* rasa macam tampar diri sendiri je

Sekarang, sebab utama aku nak diet:

1. Nak pakai seluar skinny. tapi tak berjaya beb! nangis woo.

2. Bosan dengan perlian orang, "kenapa kau gemuk sekarang?"

3. Susah nak cari saiz seluar. Pinggang besar tapi pendek. Tak ideal.
    *padahal saiz 30 je. nak saiz 27 semula !!.

4. BMI badan aku dalam tahap KOLESTEROL.

5. Nak buktikan kat kawan aku di GERMAN, aku boleh jadi slim sekali lagi bila dia balik sini.

p/s : Gerard Buttler pun cakap diet itu tak seronok. 
Tak boleh dah nak makan french fries dan minum coffee mocha latte.


cetusan otak beku

Make Your Own Gifts Here

♥ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Eddy Ezally ! Sila Beri Comment and Like la Kalau Suka ! ♥

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...