Thursday 22 September 2011

aku penat belajar untuk disakiti

Bersedia. Aku mungkin ingin menaip dengan panjang seolah-olah aku mahu meninggalkan sesuatu. Perasaan ingin lari dari sesuatu dan sembunyi untuk selama mana tempoh yang aku mahu. Menjernih segala yang ada, memperbaiki apa yang salah dan mencari nafas dikala kesempitan mula mencabar kamu.

Aku cuba bersedia dengan setiap apa yang berlaku. Pasti ini jalan terbaik untuk aku. Bukan untuk kamu yang membaca, tapi diri aku sendiri.



Aku cuba hargai setiap masa yang mendatang dan cuba menangisi masa yang aku telah bazirkan. Samada aku sedar atau tidak sedar aku mengenal siapa disebalik diri aku, dan aku harap ini kali terakhir aku bermuhasabah diri tentangnya. Selepas ini aku ingin belajar sesuatu.

Aku tak pernah berada dalam situasi ni, tapi kali ni aku rasa annoyed sangat-sangat. 



How does it feel bila orang mintak pendapat kita then ask to do many things but then tiba2 bila decision time, u were ignored? Suck kan. Yelah sape lah aku ni. Aku sorang je lagi pon nak melawan yg ramai. Nevermind, i'll play along.. just wait n see.. so when troubles come, i just got to say "i told u so". Rite? then time tu sume nak menunding jari kat org lain. yeah, typical.


Abah aku pernah cakap kat aku, "Seluar dalam pun mak basuh, ada hati nak ngorat anak dara orang, nak belasah anak orang,". Aku gelak.

Matang atau bertindak matang. Aku pening.

Aku sudah belajar untuk disakiti, dan aku berhenti.

Aku mencari peluang untuk hidupkan jiwa aku. Walaupun ditengah jalan aku mungkin rasa sakit yang pedih. Tapi peduli apa, ini hati aku!

Terima kasih kerana membaca walaupun panjang.






♥ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Eddy Ezally ! Sila Beri Comment and Like la Kalau Suka ! ♥

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...