Monday 4 April 2011

Culture shock


Kat universiti ni, mereka yang datang dari bandar akan tunjukkan segala macam fesyen show dan cool nya mereka terkehadapan, dan mereka yang datang dari desa akan mula terpengaruh serta mula menjejak langkah tapi sayangnya, FAILED.

Kat universiti ni, perempuan dengan fesyen pakai tudung shawl yang colourful, baju ketat, cardigans, skirt atas lutut, dan legging.

Kat universiti ni, lelaki berbaju pink dan kotak2. Owh, aku takde masalah dengan kaler baju lelaki warna pink. Kaler je pun. 



Haihhhh, series aku masuk air doh.


Orang lain yang mengata, mengutuk. Kasihan. Ni pendapat aku, yang mengutuk tu obviously yang datang dari desa atau bukan dari bandar besar seperti JB, KL dan Penang. Ya, of course lah dari ceruk desa. (sebut sendiri la desa apa pun, klu aku sebut nanti ada yang terasa plak). Mereka yang dari desa ni sukar adopt dengan fesyen dan mungkin masalah warna kot. Yang peliknya, mula-mula mereka lihat fesyen tu diorang kutuk. Tapi, lama-lama diorang pulak terikut. Aikk?

Zaman ni zaman apa ya? korean pop punya kot, kan tengah gila fenomena super junior and wonder girl bagai lagi. Korang tahu sendiri apa yang korang minat dengan korea ni. Faham-faham lah kan, jangan terkejut kalau jumpa si fashionista jadi mayat berjalan di tengah panas, menyandang buku, bawak payung colourful, dan kemenyan. 




Senang cerita, time aku universiti, aku lebih suka memandang mereka yang nerdy. Lantak lah digelar skema, tapi pakaian mereka biasa dan tak sakit mata. Ini dahlah universiti aku ni kat tengah hutan. Nak pergi bandar kena naik bas yang dah tak macam bas. Boleh plak perempuan ni pakai tube saja, oh seluar jeans juga. Cuma dia cover dengan sweater dulu, bila dah sampai destinasi, bukak sweater, berjalan lah bangga dengan tube dia. Apa? Besar ke kecik? Woi, lucahh!

This is probably not an education for unnormal people.



p/s : aku series tak berapa faham kenapa kau suka kutuk fashion orang.


cetusan otak beku
 
Make Your Own Gifts Here

♥ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Eddy Ezally ! Sila Beri Comment and Like la Kalau Suka ! ♥

1 comment:

  1. zaman semakin berubah.. kita terima je lah.. semuanya bermula dari kita.. jgn tiru cara berpakain org lain..

    Baca entri terbaru firdauskasim.com :
    Cara cantikkan banner iklan disertakan dgn teks yang menarik

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...