Sunday 1 August 2010

Luputkan kesedihan

Dimana aku merasa terhimpit akan beban yang sangat besar,

aku harus percaya setiap keadaan pasti akan berubah.

Tiap detik akan terus bergilir .

Tahun demi tahun akan tetap berganti.

Jangan pernah merasa terhimpit sejengkal pun.

Menanti datangnya kemudahan dengan rasa sabar.

Aku tidak akan terpaku pada waktu yang terbatas dengan kelam.

Mengapa aku hanya menatap pada dinding-dinding dan pintu-pintu

Padahal,

Aku harus menembus pandangan sampai ke belakang tabir 

dan berfikir bagaimana keluar dari himpitan tersebut.


Setelah merasa lapar ada rasa kenyang,

setelah haus ada kelegaan, setelah sakit ada sembuh, setelah sedih ada gembira.

Tiap-tiap yang hilang pasti akan bertemu.

Tiap kegelapan akan berangsur menjadi terang. 

Aku tidak akan berlari untuk menangis, 

kesedihanku hanya akan memadamkan api semangat,

 meredakan tekad dan membekukan jiwa.


Biar aku buka ubat hati yang tersimpan keruh,

 sebuah tawa bagi kesedihan untuk membuatku bergembira dan berbahagia.


Sebelum aku, orang mengeluh berat berpisah, 



dan ketakutan muncul pada yang mati dan hidup. 

Jika rusuk-rusuk menghimpun, 



suatu harapan nanti aku akan bertemu dengan bentukan jiwa yang lain

♥ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Eddy Ezally ! Sila Beri Comment and Like la Kalau Suka ! ♥

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...