Sunday 15 August 2010

suka duka ramadhan

Ok sebelum ade sesape yg komen blog aku ade lalang la sawang la pokok taik ayam la.Baik aku update sikit.Sesiapa yg berkenaan jgn terasa hati yer.Hik2

Kita ni walaupun puasa, kehidupan mesti diteruskan ewah. jangan la asek pegang perut sambil berguling depan tv tengok cenel AFC. memang la azan zohor dah rasa nak buat teh ais kan. Tapi sebab i pun hampir-hampir givap siang tadi jadi sebab nak distract dari perut 

kualiti kesihatan tidak memuaskan!! hari pertama dan kedua ramadhan, aku dah mule demam, batok dan selsema. seriusly memang sangat tak larat dan lembik. nasib baik kat rumah, ade gak mama tersayang boleh jaga aku

alhamdulillah demam dah kebah beberape hari lepas tu, tapi 1 je yang tak sembuh2. BATOK! ya, once aku batok, memang susah nak sembuh. berpantang pon bukan main lagi. tak makan makanan berminyak, pedas dan tak minum ais. tapi batok tetap melekat dalam badan ni. takpe, Allah nak hapuskan dosa2 kecil aku. :)

sedar tak sedar. dah lima hari ye kita berpuasa. so far puasa aku penuh lagi :) tiada kompromi. bila nak cawautaya ni? boleh makan tengah hari. dah lebih kurang seminggu tak lunch ni. asyik dinner je. heh.

ouh ye. hari-hari aku sebagai second year intaff student kononnya semakin menanamkan sifat cinta dan sayang akan buku yang bertimbun-timbun dan agak tersusun di bilik tu. aku dah taknak jadi goblog macam blog ni. yeye cakap nak mula study. bilanya nak mula tatau. takpe, slow-slow lama-lama jadi laju. haa.

tapi sejak puasa ni aku dah mula nak rapat-rapat dengan buku-buku tu. ye la, taknak jadi goblog katekan. usaha tangga kejayaan. bila fikir-fikir balik tahun ni je nak bersusah payah habiskan masa dengan buku kan. tu pun kene paksa dulu dengan mama. haish! apsal tak tersedar pasal ni dari awal tahun haritu? kenapa mesti sekarang. nasi dah jadi bubur lambuk :(

♥ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Eddy Ezally ! Sila Beri Comment and Like la Kalau Suka ! ♥

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...