Wednesday 15 September 2010

Once you're happy with yourself, a soulmate can make you even happier

Aku pandai berkata2. tetapi aku sendiri masih tercari2persoalannya, awak cari apa?
Mencari soulmate. ya soulmate. where are u my soulmate?
bila aku tanya pada kawan2kawan mesti akan cakap 
"You need to find yourself before you find your soulmate. 
Tak de orang yang kenal diri kaw kecuali kaw sendiri ! "
sentappp kaw..


mencari identiti sebenar diri anda sendiri. mana aku nak cari diri aku sendiri pulak ni.
Kadangkala amat sukar untuk aku melihat keistemewaan yang ada pada diri sendiriya memang susah pun ni. terkial2 dah.


ok2. da dapat. 


tips pusat kaunseling BAGAIMANA MENGENAL DIRI SENDIRI.

  • Apa yang anda suka buat?
i love to tengok cermin. snap2 picture. editing it with Photoshop. 
aku suka sukan ( especially hockey and some field events ) 
I have a passion for dance too! 
My other passion is hang-out with my garus2 n kakak2.
I love LOLLIES,CHOCOLATE,BEACHes and MUSIC..
tidur selama mana yang boleh. ( tidur itu penting okayh)
I love adventure too coz for me adventure gain experience.

I don't think
anyone can live without all the above!
  • Apa yang perlu anda lakukan?
Perlu bertindak.
Beri perhatian menyeluruh masa lecture mengajar
Tidak membuang masa bersembang dan melakukan aktiviti2 yang membuang masa.
perlu capai cita2 yang menjulang tinggi tu.
perlu dapatkan pointer tinggi.

  • Apa yang penting buat anda ?
berukband or wifi. kasih sayang. perhatian. knowledge. daily outfit. kawan. transport. makan. last sekali duit. 
  • Kemahiran apa yang anda ada ?
dancing. ( walau kongkang )
cooking. ( walau mama tetap akan cakap MASIN
thinking skills. ( Read between lines kadang2 fail sikit) 
soft skills ( im not sissy okayh )
taekwando ( black belt  okayh, jangan cabar i)
membaca fikiran orang ( kadang2)
meramal bad thing ( when i started hyperhyrosis, n it works)

  • Apakah tahap pendidikan anda ?
degree pun belum abis lagi
  • Latihan apa yang telah anda jalani ?
kawat kaki. ntah apa lagi masa aku kadet bomba dulu ( sampai siji kelas menengah 2 )
  • Pengalaman apa yang anda ada ?
jatuh longkang (standard 6) 
accident motor ( form 3 ) 
lemas (form 4 kot)
lari rumah ( kat matriks )
kene tipu, tipu dan tipu lagi ( until now )

  • Apakah perkara yang boleh mendorong anda ?
mama. papa. buku motivasi.
  • Bagaimana sikap anda terhadap diri sendiri dan orang lain ?
suka memberikan senyum pada orang lain
Persepsi aku terhadap diri sendiri tak sepenuhnya selalu benar
suka menyalahkan orang lain terhadap sikap aku
Pandai mendorong diri sendiri dan memotivasikan orang lain.
Sopan santun dan mengambil berat terhadap orang lain.




 Kesimpulan apa? Gak ada kesimpulan...cari sendiri sana.




p/s :  Jangan segan bertanya dengan orang lain, rakan-rakan atau keluarga. Atau, anda juga boleh mendapatkan “hint” dari cara orang lain mendampingi anda. Dimanakah keistemewaan yang ada pada anda? 



♥ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Eddy Ezally ! Sila Beri Comment and Like la Kalau Suka ! ♥

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...