Wednesday 24 November 2010

aku belum tewas

Dalam berjalan menongkah hidup kau mungkin diuji dengan macam-macam dugaan dengan macam-macam halangan. Kau usaha macam nak gila tapi kau sedang tewas. Mungkin saitan sedang gelak mengekek lihat kau. mungkin macamni. Wuahaha (dengan nada yang miang gedik gemintang.huh) Kadang-kadang kau fikir kenapa tak sikit pun Tuhan bagi kuat. Banyak kali bisik pekik dalam hati jangan tewas. 

Dan bila pikir kuasanya hebatnya Tuhan. Apa kau tahu tentang baik buruk untuk hidup kau,Tuhan lebih tahu.baru kena uji dah menangis.Seems like youre lost. Dah angkat bendera putih?

Pernah kau fikir hebatnya Tuhan ciptakan langit tak ada tiang yang boleh berdiri terpacak dan cuba kau fikir lemahnya kau berdiri guna dua kaki tak boleh terbang sikit pun. Dua kaki tu pun pinjam free dari Tuhan. Cuba kau fikir macamana Tuhan mengarah matahari untuk bekerja duapuluhlimajam sehari/

Tuhan cipta renyuk dalam kertas nota kau supaya kau tahu hidup ini tak pernah ada yang terhidang saja-saja. Mesti ada sikit cacat cela yang akhirnya buat kau fikir awan pun tak pernah dicipta bentuk square atau hexagon atau berbentuk corong minyak supaya senang hujan turun macam air paip.

Salah siapa kau menangis? Tuhan kau ke. Kalau Tuhan tu kejam sudah lama dia turunkan hujan batu besar-besar hempap kau dan yang lain dan terus k.o. Mana ada kejam.

Let's pray eddy. Hari ni kau give up terus. Siapa yang nak ambik kaki kau untuk sambung jalan? Dari start perjalanan mungkin kau pakai kasut tebal atau wedges dan sampai di tengah perjalanan sudah haus dan kalau untuk Tuhan kau teruslah berjalan even patut berkaki ayam sampai ke hujung tujuan.

Let's think.God give you an opportunity to draw and color your lifes until finish and why you just draw and erase it again and again. Did you afraid to lost? Isn't you 


“Im happy.”



♥ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Eddy Ezally ! Sila Beri Comment and Like la Kalau Suka ! ♥

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...