Monday 28 June 2010

stupido


Sebagai muqaddimah.

“In mathematics, a percentage is a way of expressing a number as a fraction of 100 (per cent meaning "per hundred")” . 

Macam cilake.

Puas aku dok ngobek lagu mana menatang ni wujud. Tak jumpa. Apsal nak dinisbahkan kepada 100, bukan 10, mahupun 1000? Pong dok jupe.


Stupido list 

#5 Eskalator: 20.2% pengguna eskalator takut untuk first step. Golongan ini terdiri daripada umur baya Amani ke bawah, dan juga orang tua bersara dari kerja bukan kerajaan. Lebihan 79.6% pengguna adalah pemaki tegar bila eskalator rosak. So, where the damn 0.2%? Mereka mengalami sindrom hilang keyakinan yang teruk terhadap eskalator. Selepas eskalator juga menjadi pilihan rempuhan kereta.

#4 Politik: Hampir 100% orang politik bercakap tentang politik parti ketika musim pilihanraya. Dan peratusan ini hampir kekal dan kadang kadang berkurang menjadi 99.2% selepas musim pilihanraya. Dimana hanya 0.8% tersebut adalah orang politik yang tidak bercakap tentang politik parti, tapi lebih ke pembangunan kehidupan rakyat selepas pilihanraya. Cilake apa?

#3 Internet: 88.5% pengguna internet banyak bertumpu ke arah pembangunan insaniah dan kemasyarakatan. Iaitu login Facebook tengok notifications, Myspace dan sampah lain untuk search awek comel yang bergambar sendiri pakai kamera hanset. Separuh daripada peratusan ini juga memiliki akaun sebagai seorang belogger. Pada masa sama, seorang pemegang akaun Twitter dan Formspring, menambahkan lagi ke'indie'an. Macam gampang. Lagi 11.5% pengguna internet adalah seorang fokus terhadap kerja. Termasuk budak budak 

#2 Indie: Hampir 90% band indie menamakan band mereka dengan lebih dari 3 patah perkataan seperti Meet Uncle Husing, Suger Love Chokies, Greey Skay Morning, Jeanna & Co dan lain lain. Yang mana pendapat ahli ahli perniagaan, nama ini sememang cilake untuk komersial. Dan memang tepat kata ahli perniagaan, hampir 89.5% gagal ketika komersial. Lebihan 10% adalah band yang sekali dua das sebutannya, seperti hujang, bunkfece, modreed yang mana cemerlang ketika komersial. Tapi 3% daripadanya pun lost juga.

#1 Blogger: 64.5% blogger adalah dari puak blogspot, 35% dari Wordpress, dan baki 0.5% adalah berstatus unknown. Blog dekat Friendster mungkin.lol. 34% dari keseluruhan blogger adalah seorang blogger Cinta dan Airmata. Dimana hampir 87% entry hanya tentang kesedihan, kecilakean, ketandusan dan kegersangan cinta. Berbanding 13% adalah tentang kebahagian, kemurnian dan ke-berlagakan cinta.

♥ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Eddy Ezally ! Sila Beri Comment and Like la Kalau Suka ! ♥

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...