Thursday 15 July 2010

kosong


Aku heran kenape lately aku cepat naik angin and marah2, kenape aku rase mcm stress walaupon takder kerja yang kene buat. kenape aku rase mcm hidup aku nie kosong semacam.

Setelah hari demi hari aku berfikir, aku mula membaca buku2 motivasi yang ada di library. kadang2 buku itu menjadi sgt berguna kepada aku sebagai teman. seolah2 die mengexplainkan semua kekusutan yang ada dalam kepala aku nie. aku mula belajar sedikit demi sedikit tentang diriku ini.

Aku perasan, sejak keluar sekolah, aku tak berapa nak minat melakukan sesuatu amalan keagamaan seperti aku di MNS dahulu. Ma'thurat, Al-mulk, dan lain2. Aku tahu amalan2 ini bukanlah sesuatu yang wajib dilakukan, tetapi terdapat kemanisan yang tidak boleh diterangkan secara lisan. Aku percaya akannye dan berharap agar terus mengamalkannye, InsyaAllah. Sekarang baru aku sedar betapa slogan fastaqim kama umirta itu adalah sangat berat untuk diikuti.

Aku juga terasa kekosongan kerana kawan2 dah takder.. aku kat sini siyes mcm boring. What I need is a friend sebenarnye. utk aku berkongsi masalah aku dan bergurau-senda, gelak ketawa. aku rindu mereka. Kadang2 lepas aku call member2 aku rase tenang dan cukup gembira. aku pon tak tau kenapa. lepas aku dgr suare dieorg, automatically aku rase motivated utk meneruskan hidup aku dgn cara yang lebih positif. aku tak stress and aku rase aman. mungkinkah ini merupakan sindrom kesunyian teman??

♥ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Eddy Ezally ! Sila Beri Comment and Like la Kalau Suka ! ♥

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...