Tuesday 20 July 2010

sms abah


"Zakatkan fitrahmu ... bangun."



terima sms ringkas ni. dari abah yang dah tua. tp beliau tetap gagah dan sihat. melebihi aku sendiri. sms ini aku terima semalam. bukan tidak pernah. selalu ... bagai untuk selamanya. tapi lain benar bunyi mesej yg ini. mungkin perasaan saja. untaian kata itu aku dasari setiap aksaranya. terpaku lama. terus baca. lagi dan lagi. dalam mamai di subuh itu, aku balas sms tersebut ...


"abah, tak paham."

"fikir ..."

"tak paham ..."

"apa fitrah manusia ?"

"konsep ON PANAS &  hantar ke 28888,  camtu ke?"

"bodoh kau!"


>>___<<


abah2, selalu begitu. kalau koorg tak paham. aku pun ambil masa nak paham. almaklong aku lembab! heh3x. dulu, aku x  pernah nak share apa2 yg peribadi dengan koorg kat sini ... secara jelas. lalu, untuk sekali ni. dengan rendah hati. aku  "forwardkan" sms abah wa ni untuk lu org.  :)


Sejauh ini. Sejauh langkah kaki ini. membawa sedikit rajuk di hati pada beliau. namun, abah masih di situ. tetap setia memerhati. tetap setia menjadi insan yang paling memahami. ahhh, mahu pulang. berkongsi cerita lagi. tentang coli merah atau mawar putih mungkin.

wassalam.

...

member wa pnh kirim sms

"... ko forward mesej ni g 100 org dlm 24 jam.
kalau tak, lu masuk neraka!" 


harus aku hangin, cilake tool. tp aku rilex2. sambil pasang
lagu surti-tejo dr jamrud kuat2, aku balas sms beliau. aku bilang 


"Fuck You".


p/s : thanks abah for the wake up sms

♥ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Eddy Ezally ! Sila Beri Comment and Like la Kalau Suka ! ♥

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...